MedycynaPiramida żywieniowa – rady dietetyczki

Piramida żywieniowa – rady dietetyczki

by
Piramida żywieniowa – rady dietetyczki

Piramida żywieniowa – rady dietetyczki

Piramida żywieniowa – rady dietetyczki

Piramida żywieniowa. Nie należy chudnąć za szybko. Prawidłowe, bezpieczne chudnięcie wynosi od pół kilograma do kilograma na tydzień – radzi dietetyczka Ewa Sypnik z Centrum Dietetycznego SetPoint.

Zobacz też:

piramida żywieniowa

Tylko dieta zbilansowana, urozmaicona i uregulowana pomaga w zrzuceniu kilogramów.

Zdrowa dieta

– Trzeba pamiętać o minimum 4 – 5 posiłkach dziennie, żeby organizm to co zjada, wykorzystywał w danym momencie – radzi dietetyczka Ewa Sypnik. Między posiłkami powinniśmy robić 3, 4 godziny przerwy i gdy poziom glukozy zacznie spadać, dostarczać organizmowi kolejną porcję energii – suszone lub świeże owoce.

Zdrowa dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, również węglowodanów, produktów pochodzenia mącznego. Pamiętać jednak trzeba o tym, żeby korzystać z nich racjonalnie, nie w ogromnych ilościach. Nie można opychać się ciastkami, słodyczami i tego typu produktami.

W diecie powinny przeważać produkty takie jak warzywa, owoce, białe mięso, grube kasze. Należy ograniczyć słodycze, alkohol, a białe pieczywo zastąpić ciemnym. Jeśli jemy mięso to jedzmy białe, ryby, więcej warzyw niż owoców. I dużo pijmy – 1,5 – 2 litrów dziennie. Unikajmy bananów i winogron, bo podwyższają poziom glukozy. Najlepsze w diecie są melony, truskawki, cytrusy i jabłka.

Piramida żywieniowa – rady dietetyczki
1 vote, 3.00 avg. rating (76% score)
Back to Top